Programendringer - Drammenkunstforening

Programendringer

Dette halvåret ble overhode ikke slik vi hadde tenkt oss. Store deler av samfunnet er berørt av corona-epidemien som har fått mange ulike konsekvenser.
Også for oss som driver kulturvirksomhet på frivillig basis er rammet av strenge restriksjoner som har gått utover våre arrangementer og den planlagte sommerutstillingen.
Vi har måtte avlyse filmkvelden på Union Scene 17. mars.
Likeså vårt planlagte årsmøte 18. mars.
Pop-up-utstillingen av vårens croquis-arbeider 20. april kunne heller ikke la seg gjennomføre.
Neste post på programmet er utflukten til Kistefossmuseet nye museumsbygg, The Twist. Planlagt åpning av Kistefossmuseet er 24. mai. Dermed håper vi at vår tur 7. juni vil gå som planlagt. Vi kommer tilbake med mer informasjon om dette.
Beklageligvis blir det ikke artist talk 10. juni eller utstillingsåpning med Erik Asla og separatutstillingen “Bevegelsens Stillhet” 17. juni , av den grunn at Asla er bosatt i Los Angeles og har ingen mulighet til å reise til Norge for å gjøre nødvendig forberedelser. Utstillingen er derfor flyttet til september/oktober 2021.
Årsmøtet 2020 vil bli avholdt til høsten.